جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"
جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"

جدیدترین ماهواره بر سازمان فضایی هند تکمیل شد

محققان سازمان فضایی هند به تازگی موفق به تولید ماهواره بری با توانایی حمل 4 تن بار شده اند که استفاده از آن هزینه های ارسال تجهیزات به فضا نصف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با اتمام یکی از پرحادثه ترین سالها در علم نجوم، محققان سازمان فضایی هند درآغاز سال جدید ملقب به سال نجوم موفق به تولید نسلی جدید از موشکهای ماهواره بر شدند که می تواند میزان هزینه های ارسال ماهواره را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

طی سال جدید آزمایشهای فراوانی بر روی این ماهواره بر با نام GSLV صورت خواهد گرفت تا برای دوره ماموریت خود در سال 2010 و 2011 آمادگی لازم را به دست آورد.

ماهواره بر GSLV توانایی حمل ماهواره ای با وزن  4 تن به فضا را با کمترین هزینه ممکن خواهد داشت. این در حالی است که نمونه پیشین این ماهواره بر توانایی حمل ماهواره ای با وزن 2.2 تن را داشته است.

به گفته مقامات سازمان فضایی هند به دلیل توانایی بالای حمل این موشک میزان تجهیزات نصب شده بر روی آن افزایش یافته و به این شکل هزینه ارسال تجهیزات مورد نیاز کاهش خواهد یافت.

بر اساس گزارش زی نیوز، سازمان فضایی هند قصد دارد در سال 2015 دو فضانورد هندی را به مدت یک هفته به اقامتگاه فضایی ارسال کند که GSLV نیز در این ماموریت تاریخی سهم مهمی را به عهده خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد