جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"
جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"

اروپا طرح موقعیت یاب گالیله را راه اندازی می کند

اتحادیه اروپا اعلام کرده گالیله، سیستم موقعیت یاب ماهواره ای را که قرار است در این منطقه جایگزین سیستم جی پی اس آمریکا شود، در سال ۲۰۱۴ فعال خواهد کرد.خدمات امداد رسانی اولین گروهی است که به این سیستم دسترسی خواهد داشت و به دنبال آنها سایر گروه های خدماتی خواهند توانست از گالیله استفاده کنند.

سیستم های موقعیت یاب ماهواره ای از فضا اشیای زمینی را ردیابی و مکان دقیق آنها را اعلام می کنند.این سیستم ها نقش حیاتی در سیستم های جهت یاب در خودروها و شبکه های مخابراتی ایفا می کند و استفاده نظامی نیز دارد.

مارک گریگوری، گزارشگر تکنولوژی در بی بی سی می گوید هزینه راه اندازی موقعیت یاب ماهواره ای گالیله فراتر از آن بوده است که پیش بینی می شده و همچنین بارها با تاخیر مواجه بوده است.

پیگیری این طرح دو سال پیش تقریبا متوقف شد. در ابتدا قرار بود هزینه آن توسط بخش خصوصی تامین شود اما تردید درباره عملی بودن آن و حتی این که خلق رقیبی برای جی پی اس تا چه حد منطقی است، باعث شد که تعقیب این طرح متزلزل شود.

نهایتا دولت های اتحادیه اروپا موافقت کردند هزینه این طرح را که بزرگترین طرح فضایی اروپاست، پرداخت کنند.کمیته اجرایی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (۷ ژانویه)، اولین قراردادهای این سیستم را، که گفته می شود کیفیت بهتری نسبت به جی پی اس آمریکا دارد، به کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا اعطا کرد. ارزش سه قرارداد در مجموع یک میلیارد دلار است.

شرکت “OHB” آلمان برای این سیستم چهارده ماهواره می سازد و گروه فرانسوی آرین اسپیس از ماه اکتبر ۲۰۱۲، آنها را به فضا خواهد فرستاد.قراردادی کوچکتر برای تامین خدمات پشتیبانی به شرکتی در اسپانیا اعطا شده است.

در حال حاضر جی پی اس بازار سیستم های موقعیت یاب را قبضه کرده است اما اتحادیه اروپا می گوید زمانی که گالیله فعال شود دقیق تر خواهد بود و کاربران خواهند توانست مکان های مورد نظر خود را با اختلاف یک متر ردیابی کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد