جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"
جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"

اطلاعاتی در مورد نرم افزار فیثاغورث


نرم افزار فیثاغورث تنها نرم افزار جامع نقشه برداری است که علاوه بر امکانات محاسباتی مختلف و توانایی های قدرتمند ترسیمی CAD ، دارای قابلیت های سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS نیز می باشد و تمامی نیاز های کاربران را به تنهایی رفع می کند و دیگر نیازی به استفاده از نرم افزار مکمل دیگری نیست به عبارت دیگر این نرم افزار stand alone است و کاربر تنها با استفاده از آن می تواند تمام نیازهای خود را برآورده نماید.

مکان نما در این نرم افزار بصورت هوشمند intelligent cursor عمل می کند و بصورت خودکار نقاط ، خطوط ، نقطه تماس ، پای عمود و . . . را انتخاب می کند که به کاربر کمک می نماید ترسیمات خود را بسیار سریعتر در مقایسه با نرم افزار های دیگر ترسیمی انجام دهد.

امکان نوشتن متن ها با فرمتها و اندازه های مختلف و به زبان فارسی در نرم افزار فیثاغورث امکان پذیر است.



امکان دریافت اطلاعات از نرم افزار های دیگر مانند اتو کد و نرم افزار های GIS و . . . توسط نرم افزار فیثاغورث امکان پذیر است و می توان اطلاعات خام دستگاههای توتال استیشن مختلف نقشه برداری را نیز بطور مستقیم وارد نرم افزار کرد . چون نرم افزار فیثاغورث قابلیت پردازش کد را دارا می باشـد در صورت معرفی فایل کد برای عوارض برداشت شده ، نرم افزار فیثاغورث کلیة عوارض مسطحاتی ، هاشورها ، سمبل ها و . . . را بصورت خودکار ترسیم می کند و دیگر احتیاجی به ترسیم عوارض توسط کاربر نیست و بشکل چشمگیری سرعت ترسیم را افزایش می دهد . علاوه بر ورود اطلاعات خام و نقشه ها از نرم افزار های مختلف به نرم افزار فیثاغورث می توان نقشه های ترسیم شده در این نرم افزار را به فرمت نرم افزارهای دیگر در آورد و از آنها در نرم افزار های دیگر استفاده نمود.

نرم افزار فیثاغورث دارای قابلیت برنامه نویسی ( ماکرو نویسی ) به زبان ویژوال بیسیک VBA می باشد و کاربر می تواند بسته به پروژه در دست اجرا ، منوهای مورد نظر خود را به نرم افزار اضافه نماید.

امکان کار با داده های رستری و برداری توسط نرم افزار فیثاغورث فراهم است و کاربر می تواند همزمان روی داده های رستری و برداری عملیات مورد نظر خود را انجام دهد . تصاویر را می توان بصورت یک تصویر جداگانه و یا بصورت لیستی از تصاویر وارد نرم افزار کرد . همچنین می توان با استفاده از ابزارهای موجود در نرم افزار تصاویر وارد شده به نرم افزار را ویرایش نمود.

نرم افزار فیثاغورث اولین نرم افزار ترسیمی در جهان است که دارای محیط گرافیکی استاندارد سازگار با Apple Macintosh و Microsoft windows می باشد این نرم افزار به 22 زبان زنده دنیا عرضه شده است که یکی از آنها فارسی می باشد بنا بر این کاربر می تواند نرم افزار فیثاغورث را به زبان فارسی نصب کند و از آن استفاده نماید.

در نرم افزار فیثاغورث مختصات کلا سه بعدی است بنا براین سیستم مختصات نیز سه بعدی است امکان تعریف سیستم مختصات توسط نرم افزار فیثاغورث با معرفی مبدا و جهت محورها به راحتی امکان پذیر است و می توان با استفاده از روش کمترین مربعات عوارض موجود در یک نقشه را به یک نقشه دیگر و با سیستم مختصات دیگر تبدیل کرد و بطور کلی کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده user friendly است . تعریف و انتخاب سیستم مختصات و انتقال عوارض از یک سیستم مختصات به سیستم مختصات دیگر به راحتی توسط نرم افزار امکان پذیر است.

نرم افزار دارای توابع محاسباتی مختلفی می باشد که می توان بطور خلاصه به این موارد اشاره کرد : مثلث بندی ، امکان تعریف خطوط مختلف در مثلث بندی ، ترسیم منحنی های میزان با فواصل مختلف ، امکان تعریف خط پروژه ، امکان تعریف نیمرخ تیپ ، ترسیم پروفیل های طولی و عرضی ، محاسبات حجم عملیات خاکبرداری و خاکریزی ، محاسبه حجم خاکهای نباتی ، امکان معرفی فاکتور انقباض ، پیمایش های مختلف ، ترفیع ، تقاطع ، برازش منحنی ها با استفاده از روش کمترین مربعات ، دید سه بعدی منطقة مورد نظر از جهات و ارتفاعهای مختلف ، امکان تعریف پلیگون ها به صورتهای مختلف ، امکان محاسبه مساحت افقی و شیب دار ، محاسبه فواصل و شیب و اختلاف ارتفاع ، طراحی راه ، طراحی انواع قوسها ، هاشورها و سمبل ها و صدها برنامه محاسباتی دیگر که باید کاربر با نرم افزار کار کند تا خود قابلیت های فراوان آنرا قضاوت نماید.