جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"
جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"

مرکز داده‌های مایکروسافت

 چندی پیش در اینترنت گشت و گذر می کردم که مطلب جالبی در مورد مایکروسافت و سرورهای که داره برخورد کردم.این سرور ها برای من جالب بود.احتمالا برای شما هم جذاب باشه !!!!؟؟؟؟ 

دانش > فناوری اطلاعات  - غول دنیای نرم‌افزار به‌تازگی فاز اول مرکز داده‌هایش را در شیکاگو افتتاح کرده و امیدوار است پس از تکمیل، آن را به قلب موتورجستجوی بینگ تبدیل کند.

طبقه اول تاسیسات جدید مایکروسافت برای نگهداری از 56 کانتینر طراحی شده که 1800 تا 2500 سرور درون هر یک از آنها قرار دارد.
 
 
 
مایکروسافت
این‌هم نمای خارجی مرکز داده‌های مایکروسافت در شیکاگو. مایکروسافت علاقه‌ای به جلب توجه این ساختمان نداشته و همان‌طور که می‌بینید، هیچ نمادی وجود ندارد. حتی در قسمت‌های داخلی ساختمان هم تشخیص این‌که این تأسیسات متعلق به چه کسی است، کار ساده‌ای نیست. مگر اینکه از نزدیک به دو قطعه هنری موجود در ساختمان نگاه کنید و نوشته‌ای را ببینید که نشان می‌دهد این قطعات بخشی از مجموعه هنری متعلق به مایکروسافت هستند
 
 
این کانتینرها بسیار سنگینند و واضح است که استقرار سرورها در آنها به وزنشان می‌افزاید. اما استفاده از بالشتک‌های هوایی سبب می‌شود تنها با استفاده از چهار کارگر، آنها را جابجا کرد. هشت ساعت بعد، این سرورها آماده فعالیت هستند.
 
مایکروسافت
 
طبقه دوم مرکز داده‌ها در شیکاگو، محل استقرار سرور‌های قدیمی‌تر است. در این طبقه ردیف‌های متعددی از سرورها قرار گرفته که به وسیله هوای خنکی که از کف کاذب به سمت بالا می‌آید، خنک می‌شود.
 
 مایکروسافت
 
در ساخت این مرکز دادهها از 2400 تن مس، 3400 تن فولاد و 199 متر‌مکعب بتون استفاده شده و 305 متر لوله به کار رفته است.
 
مایکروسافت
 
با این‌که مایکروسافت تصمیم دارد در حد امکان از هوای آزاد در این مرکز داده‌ها استفاده کند، خنک‌کننده‌هایی هم تعبیه شده‌اند که در روزهای گرم‌تر سال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
 
مایکروسافت
 
برای خنک‌کردن محیط داخلی این مرکز، از حدود 12 کیلومتر لوله‌کشی آب سرد استفاده شده است.
مایکروسافت
 
این مرکز دادهها بسیار ‌عظیم است، اما برای اداره آن بین 30 تا 45 نفر نیروی انسانی که شامل نگهبانان و کادر امنیتی ساختمان هم می‌شود، کافی است. این در حالی است که برای ساخت آن حدود سه‌هزار شغل عمرانی ایجاد شده و در روزهای اوج کار تا 1100 کارگر هم‌زمان مشغول به کار بوده‌اند.
 
مایکروسافت
 
روش‌های متعددی برای کاهش مصرف انرژی در این ساختمان به کار رفته، با این حال تنها فاز اول این مرکز به تجهیزات تأمین برق اضطراری معادل 30 مگاوات نیاز خواهد داشت.
 
 مایکروسافت
 
این اتاقک‌ها در نهایت دو‌سوم سرورهای موجود در این مرکز را در خود جای خواهند داد. مطابق پیش‌بینی اتاقک‌های دیگری در طبقه بالا برای نگهداری سرورهای قدیمی‌تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
مایکروسافت
 
مایکروسافت بودجه‌ای 500 میلیون دلاری برای تأسیسات مرکز داده‌ها در شیکاگو در نظر گرفته که در طول زمان به این مرکز تزریق خواهد شد. در نظر داشته باشید که این مرکز تنها یکی از چندین مرکز داده متعلق به شرکت مایکروسافت است و این شرکت ساخت چندین مرکز دیگر را نیز در برنامه دارد.
 
 
مایکروسافت
 
مایکروسافت در مورد این‌که کدام سرویس‌ها توسط مرکز داده‌های شیکاگو ارائه خواهند شد، صحبتی نکرده است. با این حال شاید بتوان با دیدن پوسترهای بینگ که اتاقک‌های سرور را در طبقه دوم پوشانده‌اند، حدس‌هایی زد.
 
مایکروسافت
 
مدیران اجرایی مایکروسافت معتقدند در این صنعت باید حساسیت زیادی برای تعیین مکان ساخت مراکز داده‌ها وجود داشته باشد و روی نکات گوناگونی مانند فراوانی و ارزان‌بودن انرژی مصرفی، آب و دیگر فاکتورهای کلیدی تأکید شود. به گفته آنها حدود 70 از درصد از اطلاعات اقتصادی و هزینه‌های تأسیساتی این پروژه پیش از آغاز خاک‌برداری آن کامل شده بود.
 
 مایکروسافت
 
کوین تیمونز، مدیر عملیاتی مرکز دادههای مایکروسافت در شیکاگو می‌گوید: «صدای زمینه‌ای که دائما در اینجا می‌شنوید، بدون شک صدای قلب تپنده اینترنت است».