جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"
جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"

برنامه برای ایجاد خروجی txt از فایل های اتوکد

معمولا در صورتی که شما فایل های DWG ,DXF داشته باشید که بخواهید از نقاط آنها یک فایل مختصاتی تهیه کنید ، لند یا اتوکد ابزارهای برای تهیه خروجی فایل نقطه ندارند .
در واقع شما این امکان را ندارید که بخواهید از نقاط موجود در فایل Cad برای مقاصد خود ( بطور مثال : ایجاد منحنی میزان ) استفاده کنید
چاره چیست ؟
ID گرفتن دستی نقاط و سپس ایجاد یک فایل نقاط از آنها ؟ قطعا این روش برای چند نقطه مشکلی ندارد ، اما اگر تعداد نقاط زیاد باشد ، کاری بسیار طاقت فرسا خواهد بود.
یکی از روش های دیگر استفاده از نرم افزاری مثل MicroSurvey می باشد آما در اینجا برنامه ای نوشتیم که این کار به سادگی فقط با یک کلیک انجام میدهد .

برای استفاده کافی است ان را از لینک زیر دانلود کرده ( استفاده از این نرم افزار رایگان می باشد ) و یکبار در اتوکد یا لند خود بارگذاری کنید.

امیدوارم این نرم افزار برای شما مفید باشد.

جهت دانلود اینجا  یا  اینجا را کلیک کنید
------------------------
پانوشت :
در نسخه های اتوکد یا سیویل تردی 2010 به بعد حتما نرم افزار VBA مخصوص  در کامپیوتر خود نصب شده باشد
  • استفاده از نرم افزار کاملا رایگان است و هیچ کس حق فروش و یا استفاده های تجاری ندارد.
  • همراه  نرم افزار یک فایل PDF جهت استفاده از نرم افزار موجود می باشد.
  • دوستان وبلاگ نویس در صورت معرفی این نرم افزار لطفا لینک این وبلاگ را قرار دهید و از کپی آن خود داری فرمایید.
  • درصورت هرگونه سوال در قسمت نظرات همین پست پرسیده  و  از ارسال ایمیل یا فرستادن پیام در وبلاگ خودداری  فرمایید ، تا به سوالات شما پاسخ داد شود.

نظرات 10 + ارسال نظر
امیر علوی دوشنبه 16 بهمن 1391 ساعت 05:06 ب.ظ http://GISTech.ir

سلام،
وبلاگ شما را با آدرس http://jade-abrisham.blogsky.com/ مشاهده کردم که حاوی اطلاعات ارزشمندی درباره نقشه برداری، GIS و موضوعات و کاربردهای اون بود. همچنین منابع مناسبی نیز در وبلاگ شما معرفی شده است.
البته من هم وبلاگی با آدرس GISWorld.blogfa.com دارم که در زمینه موضوعاتی شبیه به وبلاگ شما فعالیت می کند. مدتی است که با توجه به مشکلات پیش آمده در وبلاگ نویسی، من جمه پاک شدن عکس ها از روی سرورها، تصمیم گرفته ام تا با همکاری دوستان سایتی را درباب GIS و موضوعات مربوطه راه اندازی کنیم. فکر می کنم اگر بتونیم ارتباط وبلاگ شما و من رو بیشتر کنیم، برای استفاده بازدیدکنندگان بهتر خواهد بود.
بدین منظور من لینکی به وبلاگ شما در وب سایت خود آدرس http://GISTech.ir/لینک-ها قرار داده ام و خوشحال می شوم در صورت امکان به وب سایت من لینک کنید.
امیدوارم این کار شروع روابطی بهتر در آینده باشد.
با آرزوی موفقیت روزافزون
امیر علوی

سلام ممنون از لطفتون
سایت شما لینک شد

rasool جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 02:48 ق.ظ

salam mohandes. man in file ro dl kardam wali notpad i ke mide khalie
toosh mokhtasate noghat nist

سلام
این برنامه از نقاطی که به صورت آبجکت point برای اتوکد شناخته شده اند خروجی میگیره ،در اتوکد(لند نباشد ) فایل اتون چباز کنید و دوباره چک کنید.
به لایه که نقاط در ان قرار دارن هم توجه نماید که درست انتخاب شده باشد

نوروزی دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 10:35 ق.ظ

با سلام وتشکر مهندس نقاط را چطوری در نرم افزار global mapper فرا خوانی کنم وخروجی با فرمت Gpx بگیرم

با استفاده از دستور IMPORT می تونید نقاط رو وارد نرم افزار کنید. و با دستور EXPORT_VECTOR می تونید فرمت GPX(GPS eXchange Format ) بگیرید.

هاشم چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 05:25 ب.ظ

سلام مهندس
وقتی داریم خروجی از دوربین لایکا ts02می گیرم نقاط و آدرسها در اتوکد ناخواناست میشه راهنمایی کنید؟؟ ممنونم مهندس جان

سلام
از دوربین فرمت dxf خروجی می گیرید ؟

reza شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 07:24 ب.ظ

reza

بهزاد پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 ساعت 12:22 ب.ظ

سلام من برنامه رو دانلود کردم اما درcad.
error میده باید ویژوال بیسیک رو سیستم نصب باشه؟

بله باید ویژوال بیسیک نصب کنید.

فاطر پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1395 ساعت 05:14 ق.ظ

ببخشید در مرحله ماکروز ارور زیر رو میده چیکار کنم؟؟
run time error 48
error in loadingdll

نسخه اتوکدی که استفاده میکنید چنده ؟

حسین محب شنبه 6 آذر 1395 ساعت 09:23 ب.ظ

با سلام و سپاس میخواستم نرم افزار vab را دانلود کنم،از کجا باید این نرم افزار را دانلود کنم؟جواب را به ایمیلم بدهید متشکر میشوم

http://visiblevisual.com/jupgrade/index.php/autocad-vb-vba/195-autocad-vba-enabler

به توجه به ورژن نرم افزار خودتون از لینک بالا دانلود کنید

امیدآسیایی دوشنبه 2 مرداد 1396 ساعت 08:56 ب.ظ

سلام
وقتی لایه رو انتخاب میکنم و اکسپورت رو میزنم ارور میده و هیچ اطلاعاتی نشون نمیده
ارور:eror run time76
path not found
ویندوزم 10 هست 64bit
اتوکدم 2017

سیستم اتون درایو D دارند ؟؟ اگه نه مشکل از اون هست

مقدمی پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 ساعت 12:07 ق.ظ

امکان ویرایش برنامه هست که بشه جایی غیر از درایو d فایل تکست ذخیره شود؟ چون کامپیوتر من این درایو رو نداره
برای ویرایش برنامه پسوورد میخواد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد